Jennifer Saint - Ariadna

Recenzia na knihu Ariadna

Ariadna a jej sestra Faidra sú dcéry krutého kráľa Minoa, a ich život je sprevádzaný hrôzostrašným tajomstvom labyrintu pod palácom, kde počúvajú ozvenu kopýt Minotaura. Tento príbeh, ktorý vstupuje do hĺbky mýtov a legendy, odhaľuje ich vzťah s hrozným Minotaurom, ktorý každoročne požaduje obetu z Atén.

Ariadna sa zaľúbi do princa Tesea, ktorý má byť so svojimi druhmi obetovaný Minotaurovi. Pomôže mu zabiť Minotaura a po dohode zoberie Ariadnu a Faidru do svojho kráľovstva, tak iba o tom nevedel nikto. Keď s Ariadnou čakajú na Faidru, ktorá nepríde, opúšťajú ostrov a rozhodnú sa ísť na najbližší opustený ostrov. Na druhý deň tam Ariadnu nechajú a idú po Faidru. Lenže loď sa nevracia a Ariadna ostala sama.

Neskôr sa tam zjaví Dionýzos, ktorému slúži. Faidra je zatiaľ s Teseom a chystajú svadbu. Neskôr sa Ariadna zaľúbi a s Dionýzom majú svadbu a neskôr aj deti, tak ako Faidra.

Kniha je príkladom toho, ako mýty starovekého Grécka môžu byť znovu oživené a prevedené do pôsobivej literatúry. Táto kniha nás zavedie do sveta starogréckych bohov, hrdinov a mýtov, no zároveň nám ponúka pohľad na príbeh z pohľadu ženy, Ariadny, ktorá stála za slávnym hrdinom Teseom a jeho konfrontáciou s Minotaurom. Kniha je fascinujúca, výborne opísané postavy a dobrý dej. Kapitoly sa zvyčajne venujú jednej zo sestier. Ariadna je knihou, ktorá si zaslúži miesto na poličke každého milovníka starovekých mýtov. Ak hľadáte knihu, ktorá vás vtiahne do starovekého Grécka a ponúkne vám hlboký pohľad na život a osud jednej z jeho najznámejších postáv, Ariadna je pre vás správna voľba.

Ariadna v odrážkach

• odhaľovanie tajomstiev labyrintu
  • život poznačený hrôzostrašným minotaurom